WA safari! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Addy - WaarBenJij.nu WA safari! - Reisverslag uit Geraldton, Australië van Addy - WaarBenJij.nu

WA safari!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Addy

08 Oktober 2008 | Australië, Geraldton

Zoals meesten van jullie misschien al weten, ik was 2 weken op safari.

Nou ja, je kan het niet echt een safari noemen. Meer 21 jongeren die door WA reizen met chaperones en alles.

het was in 1 woord: Geweldig!

Het begon allemaal in Perth. Waar we verzamelden. Sommige mensen kende ik niet. Anderen had ik al eerder ontmoet op het AFS arrival camp.
Dat kwam omdat sommigen niet in WA zitten of niet met AFS zijn. Zo waren er 3 die met een andere organisatie waren en een die er prive zat. Weer anderen zitten in Nothern Territory of Victoria.
Die heb ik dus ook nog nooit gezien voor de safari begon.
Het was best een grote groep: 21 jongeren. Ik zal eens even allemaal opnoemen. Zodat als ik namen noem, je weet wie het is en waar die vandaan komt;)

Greta: Italie
Paolo: Italie
Jacopo:Italie
Sam(uel): Italie
Laura: Frankrijk
Berenice: Frankrijk
Laurent(Lorenzo): Frankrijk
Jesper: Denemarken
Caroline: Denemarken
Tabea: Zwitserland
Maude: Zwitserland
Janica: Duitsland
Jonas: Duitsland
Vincent: Duitsland
Kamilla: Noorwegen
Aidan: Canada
Chris: Oostenrijk
Mika: Japan
Felipe: Brazilie
Arnou: Spanje
Addy: Nederland

Ja, drukke groep. Vooral die Italianen.
Maar daar gaan we het nu nog niet over hebben.

Dag 1. Perth- New Norcia.
We hoefden niet zo heel erg lang te reizen naar New Norcia. Het is een klein plaatsje dat gesticht is door 2 spaanse benedictijnen. We verbleven in the boys college, dat niet meer gebruikt wordt. Het was de eerste avond en we deden allerlei spelletjes om iedereen van naam te kennen.Later op de dag kregen we een rondleiding langs het klooster waar nog steeds monniken wonen, kleine kappelletjes en een kruisvormige kerk. Ook hebben we het graf gezien van de stichters van het klooster/dorp.

Dag 2. New Norcia-Cue.
We hebben 9.5 uur in de bus gezeten. Best een lange rit, om te eindigen bij Nallan Station. Onderweg zijn we gestopt bij een goldmine. The only remaining one die onderhouden wordt door een vrouw. Zij is de enige vrouw in WA(misschien wel in heel Aussie) die dit werk nog steeds doet.
's Avonds zijn we achterop een truk geklommen om wat wildlife te spotten maar het enige dat we gezien hadden waren wat koeien(Hollandse koeien zijn veel mooier), dit waren speciale koeien die goed tegen de hitte kunnen. In de zomer wordt het wel over 45 graden!!

Dag 3. Cue- Bush camp.
Ons eerste bush camp! In de ochtend hebben we geholpen met de koeien en kalven voeren. Wat wel leuk was omdat het heel anders is dan in NL. Later een cowboy zweep leren hanteren. ook hebben we brood gebakken.Wat erg lekker was.
Later op de dag vertrokken we naar ons bush camp. Ik had er erg veel zin in. Kamp op gezet, gezellig zitten rond het kampvuur en laat naar bed. We sliepen onder de blote sterrenhemel, ver weg van de bewoonde wereld. Er waren geen toiletten of douches. Dus je moest je behoefte in de bosjes doen. 's Avonds terwijl je in je bed lag, heerlijk weg dromen naar de sterren te kijken. Ik heb wel 3 vallende sterren gezien!

Dag 4. Bush camp- Newman.
Dat was echt een leuke dag. We konden eindelijk weer normaal naar het toilet en heerlijk douchen. We verbleven in een caravan park dus konden we ook een was draaien. En weer sliepen we onder de blote sterrenhemel.Dit doen we elke keer, onder de blote sterrenhemel slapen.
Na het eten hebben we Chris en Jesper verkleed als meisjes. Dat was echt lachen! Iedereen verklaarde ze voor gek maar je had het echt moeten zien!!

Dag 5. Newman- Karijini NP.
We hebben een gorge bezocht. Ik weet niet precies wat het nederlandse woord daarvoor is dus ik zeg gewoon gorge. Het lijkt een beetje op een fjord, maar niet helemaal.
Er was een waterval en het water was echt heerlijk! Helaas was dit de dag dat mijn batterij van mijn camera leegliep en ik had mijn oplader niet bij me(STOM!. Voor het eerst in 5 dagen moest ik het avondeten koken. Op dag 1 had ik lunch bereid samen met Paolo en Laura. Dat was het kookgroepje tot aan het eind. We mochten van die leuke schorten dragen met de Australische vlag er op.

Dag 6. Karijini NP.
We hebben langs 3 gorges gelopen. Ik heb 2 keer Nederlands sprekende mensen gezien! een ouder echtpaar dat op vakantie was, ze kwamen uit Belgie, en een jonge knul die uit Hoorn kwam. Later op de dag kwam ik vast te zitten in het toilet. De toiletten in het NP waren longdrops. Gat in de grond en gaan met die banaan. Zoiets als het huisje in Holland.Het slot wilde niet meer open. Er was nog wat ruimte tussen de deur en de grond dus ik proberen er onder uit te kruipen wat uiteindelijk lukte.

Dag 7. Karijini NP.
Weer een gorge bezocht. Deze tocht was heel erg spannend. Heel veel nauwe paadjes waar je echt even tussendoor moest kruipen en even goed in balans moest blijven. Het laatste stukje moesten we met een touw naar beneden afdalen. Het was niet zo heel erg lang maar omdat het naast een waterval was, was het best glad. En het was steil. Dus een touw was wel handig. Weer heerlijk gezwomen!

Dag 8. Karijini- Tom Price.
Jaja, alweer een gorge bezocht. De laatste van Karijini National Park. Hij was heel erg anders. Er was een groot bad en een kleinere spa-pool waar we heerlijk konden genieten van een frisse duik en een aantal bommetjes.Later gingen we naar een ander stuk van de gorge. Hier hielden we een luchtbed race. De race was telkens tussen 4 mensen: 2 jongens, 2 meisjes. De snelste jongen ging naar de finale en het sneltste meisje ging naar de finale.Dus uiteindelijk hadden we 4 jongens in de finale en 4 meisjes.
Ik zat in de groep met Janica,Aidan en Jonas.Onze race was eigenlijk gepland. We wilden allemaal het zelfde tempo aanhouden totdat Jonas zei dat hij het er niet mee eens was. Dus gingen Aidan, Janica en ik hem proberen te dwarsbomen wat helaas niet gelukt is. Hij had alsnog gewonnen.
Eindelijk, DOUCHES!!! In karijini hadden we geen enkele douche. Alleen toiletten. Zielig he!?

Dag 9. Tom Price- Coral Bay.
Coral bay is mooi! Zeer helder water en heel veel koraal.

Dag 10. Coral Bay.
Vroeg op om te genieten van een frisse duik in het koude water. We gingen uit varen met een glasbodem boot. Later snorkelen. We hebben een zeeschildpad gezien! Was zoo cool!
later zijn we nog naar the nursery for sharks gegaan. Where the sharks give birth. We hebben wel een heleboel haaien gezien daar.

Dag 11. Coral Bay- Bush camp.
Laatste bush camp. Weer geen toiletten en douches. Des te meer lol! 's Avonds rond het kampvuur gezeten. Met Tabea, Aidan en Chris.
Op het moment dat we het een beetje koud kregen zijn we de bus in gegaan. Daar hebben we een beetje zitten praten. Het was eigenlijk niet alleen dat we het koud hadden maar ook omdat Laura en Paolo heftig zaten te zoenen naast ons, waar we niet echt veel behoefte aan hadden. Dus besloten we te verkassen. Daar hebben we een beetje zitten praten. Tot een uur of 2. Toen vonden we het wel genoeg en gingen maar naar bed.

Dag 12. Bush camp- Monkey Mia.
De hele dag in de bus gezeten. Er was totaal niet veel gebeurd!

Dag 13. Monkey Mia.
We hebben zonsopgang gekeken. Het enige punt in WA om in het oosten de zon op te zien komen. Het was prachtig. Maar het duurde wel lang en het was ijs koud! Nog meer hollanders ontmoet. Zelfs 1 uit Leerdam!:O

Dag 14. Monkey Mia- Kalbarri.
Weer bijna de hele dag in de bus gezeten. Eindelijk: een bed! i.p.v. een luchtbed. En weer heerlijk warm in een kamer.

Dag 15. Kalbarri.
De laatste dag! En het was een lange dag. Vroeg op om te gaan sandboarden.
Het is heel anders dan snowboarden of wat dan ook. Je glijd van een duin af op een plank, je ligt op je buik en je stuurt met je voeten. Zo gaaf! We zijn wel van een duin afgegaan die wel 80 m. hoog was!
Later op de dag gingen er nog een paar paardrijden. Ik was ook mee. Het was wel leuk. Een groot deel van de rit in galop gedaan. Zo gaaf!!
's Avonds naar een restaurant gegaan genaamd Zuytdorp. Het was een leuke afsluiting.

Dag 16. Kalbarri- Gerladton.
Helaas, de trip is afgelopen. Ik vond het moeilijk om afscheid van iedereen te nemen, ik was de eerste die afgezet werd. De rest gaat naar Perth. Beetje rommelig afscheid ook. Maar in November is er weer een kamp. Maar sommigen zal ik binnenkort niet meer zien. Aidan gaat binnenkort terug naar Canada en anderen gaan terug naar hun staat, weer anderen zal ik niet meer zo snel zien, als we niks afspreken.

Nu ben ik moe. Gelukkig heb IK vakantie! en heb ik nog anderhalve week voordat school weer begint.

Liefs,
Addy

ps. foto;s te bewonderen op:

http://picasaweb.google.com/addyingeraldton/NewAlbum1610081301?pli=1#5257706277949801458

  • 08 Oktober 2008 - 06:44

    Irene:

    ik ben eens de eerste hier! :D het is dus allemaal nog gezellig daar meis? :D

    ben egt blij voor je dat je dit allemaal meemaakt joh :D

    ik begin je egt wel erg te missen hoor :o :(
    maaaar zolang je het naar je zin heeft komt het allemaal goed tog :D
    we spreken elkaar snel weer :D anders moet je ff smsen ofzo wanneer je online bent of op skype, dan kom ik ook ff als ik kan ;) heb je mijn nummer nog? (anders mail ik hem nog wel een keer)

    big kiss! and a bearhug!
    (K)(L)
    Irene

  • 08 Oktober 2008 - 08:55

    Marcel En Gaatske:

    WOW wat gaaf allemaal zeg. Wat een onwijs avontuur beleven jullie toch :). Madelon is nu nog op safari. Die komt zondag terug. Lekker hoor dat je nu vakantie hebt. Kun je even bijkomen haha. Nou meis we hopen dat je nog vele mooie avonturen gaat beleven en dat wij er weer van mogen meegenieten door je mooie heldere verhalen.:)
    Dikke kus en knuff uit Den Haag.XXX

  • 08 Oktober 2008 - 09:42

    Mamma:

    Hai Ad.
    Wat heerlijk dat je zo een plezier hebt gehad, maar ook fijn dat je nu tenminste weer bereikbaar bent!
    Geniet nog lekker van je vrije dagen.
    Kus mam

  • 10 Oktober 2008 - 14:04

    Evelien:

    woooooohw!!!! wat gaaf allemaal:D
    ik wou dat ik met je mee was(A):$
    ik ben echt heel blij dat je het zo naar je zin hebt:D is beter dan nog een beetje hier zitten... is ook wel gezellig, maar ook een beetje saai zeg meer:S
    we hebben sinds vandaag tots week:S echt niet cool gewoon:X het begon al meteen niet zo heel goed, maar ik hoop dat daar snel verbetering in komt;)

    met Jasper is ook nog steeds alles helemaal goed:D ben nog steeds net zo blij met hem, en misschien nog wel meer:$:P

    heb jij al een leuke chick gevonde??? ik las namelijk dat andere meisje wel;):P

    je denkt eraan hè!!! je komt wel naar huis:P

    mahgoed, ik hoop je echt snel weer een keer te spreken... het duurt echt te lang:( ik zal binnekort wel weer naar wouter gaan, in de hoop dat ik je dan weer ff op msn kan sprekenxD

    alvast tot spreeks!!!(snel;))

    Dikke kus(K)

    hou van jou meissie;)

    (L)

  • 15 Oktober 2008 - 20:12

    Thijs:

    Hoi Addy!

    Ik dacht laat ik maar eens een keertje gaan kijken hoe het met je gaat en je red je prima daar geloof ik! Leuke verhalen en zo te zien heb je al veel beleefd. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers hoor ik wou dat ik ook weer terug was in OZ....
    Maarja ik heb gewoon toetsen deze week.
    hier verder alles prima niet veel boeiends :P
    Nou hier houd ik het nu maar bij.
    veel plezier nog en laat weer wat van je horen!

    X

    Oudere broer

  • 21 Oktober 2008 - 11:12

    Oma Addy:

    meid wat een leuke foto's heb ik net gezien!!!!
    Ik ben net terug van vakantie en stuur je vandaag nog een mail....
    Dikke kus ook voor muis
    oma addy

  • 24 Oktober 2008 - 17:58

    Suzanne:

    Hoi Addy,

    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar. Hoor ook af en toe verhalen van je moeder en oma.
    Veel plezier daar down under en geniet ervan.

    Groetjes Suzanne (van Annet Haar Zaak)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Geraldton

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2009

the ending of exchange but the beginning of life.

24 April 2009

She's back!!

08 Maart 2009

^.^

27 Januari 2009

De laatste 4 dagen van de safari

13 Januari 2009

Op safari, nog 4 dagen te gaan.
Addy

Actief sinds 14 Juni 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 20283

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Rio Maior, Portugal

31 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: