School! - Reisverslag uit Rio Maior, Portugal van Addy - WaarBenJij.nu School! - Reisverslag uit Rio Maior, Portugal van Addy - WaarBenJij.nu

School!

Door: Addy

Blijf op de hoogte en volg Addy

05 Juni 2014 | Portugal, Rio Maior

Ja ja, daar zijn we weer! Met na deze week nog maar twee schoolweken te gaan!

Het onderwerp van deze blog is school, omdat ik eigenlijk nergens iets heb gezegd over school en dergelijke, terwijl ik dat nu juist eigenlijk wel even wil doen.

Afgelopen vrijdag waren we namelijk met de klas een dag gaan surfen! Het leek er in de ochtend nog op een slechte dag te worden, maar na verloop van de ochtend brak de zon toch nog een beetje door :) Het was een heerlijke dag compleet gevuld met surfen. We lagen rond 10 uur in het water en gingen rond half 1 lunchen. Kwart over twee was het weer tijd om het water in te gaan.
We waren daar met twee klassen, onze eigen klas en een klas met leerlingen van een andere minor, die gevuld was met Portugese studenten. Voor hun was het een toets Engels en een toets voor het vak waar ze ons les voor moesten geven. Elke Portugese student werd gekoppeld aan een student uit onze klas. En ze werden gedwongen om tegen iedereen Engels te praten, wat soms tot grappige tafrelen zorgde. Hoe ga je als je zelf nauwelijks engels spreekt iemand uitleggen hoe die gaat surfen? En wat bleek, sommige studenten hebben zelf maar twee tot drie keer op de plank gestaan!
Het surfen zelf ging bij mij met vallen en opstaan. Heb in de hele dag welgeteld 4 keer een hele golf uit kunnen surfen.
Eind van de dag gingen we naar huis met een voldaan, vermoeid gevoel en een heerlijke verbrande kop!

Verder breken nu de drukste paar weken aan. Alle vakken worden in de laatste lesweek afgesloten, dus er moet nog heel wat werk verricht worden. Voor Cardio fitness moeten we een hardloop schema maken en onderbouwen, voor Strength training moeten we een jaar planning maken met een kracht schema, voor Intervention mapping moeten we ons plan uitschrijven en inleveren en voor Clinical Conditions moeten we een trainingsschema maken en dit aan de klas presenteren.
Gelukkig heb ik alle praktijk vakken al afgesloten :) Afgelopen dinsdag had ik toetsles Aerobics wat ik hopelijk ook wel heb gehaald. Het ging goed, maar volgens de docenten en vak deskundigen moest ik nog erg goed letten op mijn uitvoering en techniek van de danspasjes (had van tevoren ook niet anders verwacht).

Met al deze dingen in het vooruitzicht, begin ik toch wel een beetje thuis te missen. Maar niet getreurd, naast al het harde werken is er gelukkig ook nog tijd om te genieten!

Liefs en tot snel!

xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Addy

Actief sinds 14 Juni 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 20217

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Rio Maior, Portugal

31 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: