Vakantie Algarve bezoek van de ouders - Reisverslag uit Rio Maior, Portugal van Addy - WaarBenJij.nu Vakantie Algarve bezoek van de ouders - Reisverslag uit Rio Maior, Portugal van Addy - WaarBenJij.nu

Vakantie Algarve bezoek van de ouders

Door: Addy

Blijf op de hoogte en volg Addy

22 Mei 2014 | Portugal, Rio Maior

Het is alweer een tijdje geleden, maar hier is ie dan! Het verslag over de vakantie en ondertussen zijn mijn ouders ook nog even een paar dagen langs geweest.

Afgelopen paasvakantie zijn we met een deel van de groep naar de Algarve afgereisd. Jacq, Boukje en Sandra hadden het geluk dat ze in de middag al met een klasgenoot mee konden reizen die in de Algarve woont. Steef, Jeffrey en ik gingen eind van de middag met de bus naar ons hotel in Albufeira.
Albufeira is een leuke stad om uit te gaan, maar je hoeft er niet naartoe te gaan voor de mooie kastelen of om veel cultuur te snuiven. Het is echt een plek waar jongeren heen gaan voor het stappen en om overdag lekker op het strand te liggen om van de zon te genieten. Verder missen ze toch geen bijzondere bezienswaardigheden.
De eerste avond was het natuurlijk stap avond, er werd eerst even een drankje gedaan bij een karaoke bar. Daar hebben Jacq en ik onze zangkunsten ten gehore gebracht. Omdat er toch heeel erg veel Engelsen waren, gingen we alweer redelijk snel op huis aan. De dag daarna was een dag om even lekker te luieren en de omgeving te ontdekken. We kwamen pas rond 11 uur de hotelkamer uit en hebben toen bij een strandtentje wat gegeten en gedronken, waarna we tot de conclusie kwamen dat er verder in de omgeving niet al te veel doen was, dus gingen we weer naar hotel om even heerlijk van de zon te genieten!
De laatste volle dag in Albufeira hebben we doorgebracht in het Algarve shopping mall waar nog een aantal benodigdheden voor de vakantie en de rest van het verblijf in Portugal aangeschaft werden.
In de avond hebben we ons plan opgezet voor de rest van de vakantie, maar de eerst volgende stop: Tavira.

Maandag vertrokken we van Albufeira met de trein naar Tavira.
Er is voor Tavira gekozen omdat volgens verschillende websites de plaats beter bekend stond als het venetie van Portugal. Jullie begrijpen dus wel dat dat zeer aantrekkelijk klinkt! Tavira is een leuke plaats maar helaas heb ik er maar weinig van gezien in de paar dagen dat we daar waren. Dit had onder andere te maken met dat het weer er die paar dagen niet helemaal je van het was, en er waren niet veel mensen waardoor het hier en daar net een spookstad leek. We hebben wel een mooi fort bezocht met uitzicht over de hele plaats en de vele bruggen die er in Tavira te vinden zijn. Helaas was er voor ons weinig uitgaansgebied waardoor we ons in de avond soms nog wel eens verveelden. De tweede dag in Tavira zijn we naar het eiland van Tavira gegaan met het pontje. Een erg klein eiland waar je in de zomer heerlijk op het strand zou kunnen liggen met de vele terrasjes. Na de heerlijke dagen in Tavira werd er gezocht naar een nieuwe bestemming: Lagos.

De laatste paar dagen van de vakantie hebben we in Lagos doorgebracht. Lagos is een plaatsje waar het uitgaan van Albufeira en de cultuur van Tavira een beetje samen komen. Het is een bruisende plek aan de kust. Het plaatsje leefde. Er liepen veel toeristen rond en het was klein met overal winkeltjes en toeristische trekpleisters. Het strand was natuurlijk bij ons zeer populair dus hebben we veel op het strand gelegen. Op een gezellige middag hebben we ons op een terras iets te goed gedaan aan cocktails (er ging die dag zelfs twee liter sex on the beach doorheen, per persoon!). We waren in de avond dus "een beetje" teut. Terwijl we bij die cocktail bar zaten, was er aan de overkant een propper aan het werk waar wij een beetje mee zaten te geinen. We hebben blijkbaar indruk gemaakt want de dag daarna herkende hij ons en vroeg hij hoeveel nu eigenlijk op hadden en of we nog last hadden van een kater. Omdat we het leuk vonden dat hij ons nog herkende zijn we bij zijn restaurant wat gaan eten. We zaten nog maar net en de serveerster gaf ons een kaart met cocktails waarbij ze zei: Omdat ik weet dat jullie dol zijn op cocktails! Boukje en ik konden het niet laten dus hebben we een Strawberry Daiquirie besteld, die overigens erg lekker was!
Omdat het op onze laatste volle dag de verjaardag van Steef was, zijn we met een aantal meegegaan met een Kajak tour door de grotten van Lagos. De tour duurde drie uur en werd even onderbroken met zwemmen en snorkelen. Het was een super ervaring en zou het eigenlijk zo weer doen!
Na deze heerlijke dagen in de Algarve was het weer tijd om richting Rio Maior te gaan. Best vreemd eigenlijk, alle hotels waar we verbleven was luxer dan ons huis dus moesten we in Rio Maior weer wennen aan de luxe die we niet hadden. We waren nog niet eens een paar uur thuis of de stroom viel uit en ging niet meer aan tot 17.00 uur de volgende dag. Een echt warm welkom dus!

Een paar weken na ons reisje naar de Algarve kwamen mijn ouders voor een lang weekend langs, YAY! Na 45 minuten in volle spanning op de luchthaven van Lissabon gewacht te hebben kwamen ze dan eindelijk door de douane tevoorschijn, mijn ouders ! Wat een feest, daar waren ze dan eindelijk! Het was wel een vreemd gevoel om mijn ouders weer te zien en ik kon het ook met moeite droog houden. Zo blij was ik!
In de tijd dat mijn ouders er waren heb ik ze de omgeving van Rio Maior laten zien en hebben we nog wat plaatsjes in de omgeving bezocht zoals Obidos, Santarem, Caldas da Rainha, Foz do Arelho en las Salinas.
De laatste volle dag dat we er waren hebben we in Lissabon doorgebracht. We zijn met de hop on, hop off bus gegaan om alle hoogtepunten van de stad te zien. Ik heb in de tussentijd zo'n beetje mijn hart verloren aan de stad. Het is druk, maar er heerst toch een soort van rust. Die combinatie trekt mij wel. Je kunt ook lekker winkelen in de stad en er is een groot park waar je heerlijk kunt ontspannen. Toch zijn er nog een aantal plekjes die ik graag zou willen bezoeken zoals het kasteel van Sao Jorge en het klooster van Belem. Wij hebben deze plaatsen helaas niet van binnen gezien vanwege de lange rijen bij de kassa's en omdat het te mooi weer was om ergens lang te staan wachten.
Ik heb echt heerlijke dagen gehad met mijn ouders!

Verder geniet ik hier nog steeds in Rio Maior. Intussen is er een mannetje geweest die de elektriciteit in het huis gefixt heeft waardoor we minder last hebben van stroomuitval in huis.
Yay voor ons!

Nog 4 weken en dan is het weer tijd om naar huis te gaan, het aftellen is begonnen!

xx

• 23 Mei 2014 - 10:10

De Plasjes:

Niet aftellen, maar genieten!