Hello! - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Addy - WaarBenJij.nu Hello! - Reisverslag uit Heiloo, Nederland van Addy - WaarBenJij.nu

Hello!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Addy

16 Juni 2008 | Nederland, Heiloo

Hallo Iedereen!

Welkom op mijn site, waar ik mijn dagboek zal bijhouden tijdens mijn reis naar Australie!

maar nu eerst even voor de duidelijkheid hoe ik op dit idee ben gekomen:

Een paar maanden geleden ben ik naar een beroepen markt geweest bij mij op school. Een van de spreekuren waar ik naartoe ben geweest was die van EF(Education First.) Eerst wilde ik naar Amerika met deze organisatie maar omdat ik een Amerikaans paspoort heb, mocht ik niet naar Amerika. Dus bedacht ik een andere leuke oplossing: Australie. Niet alleen om de afstand, maar ook vanwege de taal, cultuur en natuur. Zo kun je daar bijv. sommige sporten beter uitoefenen dan hier in Nederland zoals surfen.
2 dagen na dit spreekuur heb ik mij aangemeld. Paar dagen later kreeg ik te horen dat het niet doorging omdat het al vol was! Hoe is het mogelijk, zo snel al. Maar goed.

Ik wilde-nu eigenlijk nog steeds- zo graag naar Australie dat ik heb gezocht naar een andere organisatie. Ik heb o.a Thijs geraadpleegd- Hij is een jaar naar Thailand geweest en heeft mensen ontmoet die met een andere organisatie werden uitgezonden- en het internet. Thijs kwam met AFS en ik heb op het net gezocht naar de internet site van deze organisatie.

Enfin, ik heb me daar aangemeld en op een gegeven moment kreeg ik een aanmeldingspakket thuis gestuurd, nou, die heb ik dus ingevuld en opgestuurd naar het hoofdkantoor in Vinkeveen.
Ik kreeg ook een huisbezoek om te kijken wat voor persoon ik nu eigenlijk ben. Dat ging allemaal prima.
Paar maanden later kreeg ik bericht dat ik was aangenomen bij AFS Nederland. Nu alleen nog afwachten of ik ook was aangenomen bij AFS Australie.
Weer paar maandjes gewacht, tot ik opeens ge-smst werd toen ik op de fiets zat:

Australie is ok! Gastgezin met 2 meisjes van jouw leeftijd aan de west kust.
Dikke kus mama.

Na dat sms-je was mijn leven aardig verandert. Ik wilde nu beter mijn best doen om voor mijn VMBO diploma te slagen. Gelukkig is me dat gelukt, zonder ook maar een enkele onvoldoende.

Ik heb nu lekker vakantie en ben bezig met mijn visum aanvraag. Het gaat aardig goed, ik hoef nog maar 2 dingen op te sturen en dan is hopelijk mijn visum aangevraagd.

Mijn gastgezin is super! Ik ben druk bezig met mailen naar ze en met mijn jongste gastzusje- die maar 2 maandjes jonger is dan ik- msn-en. Via de computer is er al een *klik* ontstaan tussen ons. Hoe vaker ik mijn gastzusje spreek, hoe meer zin ik krijg om te gaan!

Ik heb ondertussen ook al doorgekregen wat mijn vertrek datum is: 31 Juli. Dat is 2 dagen na mijn verjaardag...
Maar eerst: Mijn afscheidsfeest plannen. Welke datum wordt t: 26-07 om 17:00 uur bij mij thuis. We gaan gezellig met zijn allen bbq-en

Nou, dit was mijn verhaal en hoe het er aan toe gaat in Nederland. De volgende keer dat ik ga posten is, of over mijn visum aanvraag, of dan zit ik al in Australie of ik heb het over mijn afscheidsfeest.. Hoe je het ook wendt of keert, het zal een tijdje gaan duren tot de volgende keer.

Tot de volgende keer maar weer!

Addy

  • 23 Juni 2008 - 18:38

    Juul:

    Hej Addy,
    Vet cool maar dat wist je al, ga je wel vet misse.
    xxx Juul

  • 03 Juli 2008 - 11:12

    Maaike:

    ow addy ik vind het echt supper van je!!!
    ik ga je echt heel erg missen want nu moet ik voortaan verplicht rondjes lopen...
    kusje maaike

  • 06 Juli 2008 - 16:09

    Martine:

    Hee!

    Echt leuk dat je naar australië gaat!! Hoop dat je het er heel leuk hebt! En k ga zeker je blog bijhoude;)
    Zie je op je afscheidsfeestje..

    kuss <3

  • 07 Juli 2008 - 11:04

    Irene:

    nou meis, ik ken je nog nie zooo goed maar ga je evengoed wel missen hoor :P maar gelukkig zal ik wel wat van je horen, of via de site, of via je ouders of broer ofzo :P
    handig die contacten! :D
    ik spreek je snel weer :D
    -xxx- Irene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Heiloo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

01 Juni 2009

the ending of exchange but the beginning of life.

24 April 2009

She's back!!

08 Maart 2009

^.^

27 Januari 2009

De laatste 4 dagen van de safari

13 Januari 2009

Op safari, nog 4 dagen te gaan.
Addy

Actief sinds 14 Juni 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 20226

Voorgaande reizen:

25 Februari 2014 - 27 Juni 2014

Rio Maior, Portugal

31 Juli 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: